"Cea mai bună răsplată pentru munca făcută nu este ceea ce se obţine din ea, ci ceea ce se devine datorită acesteia." John Ruskin
"Majoritatea oamenilor sunt atât de fericiţi pe cât sunt hotărâţi să fie." Abraham Lincoln
|
|
|
|
|
|
|
Culegere de Tehnologia Informației și a Comunicațiilor |
|
|
|
|
|
Windows XP si Microsoft Office 2003 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ISBN 978-973-0-10847-7 |
Autor conținut: Olivia-Cătălina Pascu
Autor platformă: Mihai Pascu
2011 Ploiești
|
|
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I – Unitatea centrală și dispozitivele periferice ale computerului |
|
- Unitatea centrală (CPU)
- Dispozitive de intrare; mouse, tastatura, trackball, scanner, touchpad, light pens, joysticks, camera video, microfon, etc.
- Dispozitive de ieșire; unități de afișare video, ecran sau monitor , cele mai uzuale, imprimante, plotter, difuzoare, sintetizatoare de voce, etc
- Dispozitive de intrare – ieșire; modem, touch screen
|
Partea a II-a – Memoria computerului |
|
- Memorii RAM, ROM, unități de măsură.
- Compararea principalelor tipuri de dispozitive de stocare a datelor în funcție de viteză, cost, capacitate, de exemplu hard disk intern/extern, cartușuri, dischete, disc zip, CDROM, etc.
|
Partea a III-a – Software |
|
- Conceptul de sistem de operare; Funcțiile principale ale unui sistem de operare
- Tipuri de software
|
Partea a IV-a – Funcțiile componentelor unui calculator. Performanțele calculatorului |
|
- Rolul și funcțiile componentelor unui calculator personal
- Factori ce influențează performanțele unui computer: viteza CPU (unități de măsură), dimensiunea memoriei RAM, aplicațiile
|
Partea a V-a – Rețele de calculatoare. Calculatoarele în diverse domenii |
|
- Tipuri de rețele (LAN, MAN, WAN, Internet, Intranet, Extranet);
- Partajare resurse, comunicații în rețea; World Wide Web
- Drepturi de acces
- Utilizarea aplicațiilor în activități din diferite domenii
|
Partea a VI-a – Sănătatea noastră și a computerului. Legea privitoare la dreptul de autor |
|
- Viruși informatici și antiviruși
- Ergonomia postului de lucru
- Măsuri de sănătate și siguranță în utilizarea calculatorului
- Afecțiuni provocate de un mediu de lucru inadecvat
- Legislația referitoare la drepturile de autor privind produsele software
- Aspecte economice ale nerespectării legislației (pentru producător, pentru utilizator)
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I - Familiarizarea cu sistemul de operare Windows XP |
|
- Pornirea/oprirea corectă/repornirea calculatorului. închiderea unei aplicații care nu răspunde.
- Vizualizarea informațiilor referitoare la resursele hardware și software ale calculatorului (versiune sistem de operare, tipul procesorului, memorie instalată, etc.)
- Desktop: data și ora, volumul, opțiuni desktop de afișare (de exemplu: opțiuni pentru fundal, screen saver, diverse opțiuni de setare). Utilizarea opțiunii Print Screen
- Pictograme
- Ferestre: descriere, operații cu ferestre
|
Partea a II-a – Navigare și organizare în memoria externă a calculatorului |
|
- Disc logic, director, fișier: identificare, proprietăți, vizualizare conținut
- Operații cu directoare și fișiere: creare, copiere, mutare, ștergere, căutare, redenumire, sortare după nume, tip, data modificării, realizarea unei copii de siguranță pe dischetă, pe CD, sau pe un alt suport extern, vizualizarea conținutului, determinarea dimensiunii, schimbarea stării fișierului (numai citire, etc).
- Schimbarea discului de lucru curent
- Schimbarea directorului de lucru curent
- Organizarea aplicațiilor realizate într-o structură de directoare proprie
|
Partea a III-a – Aplicații simple și utile din meniul Accessories |
|
|
Partea a IV-a – Imprimarea documentelor |
|
- Imprimantă. Printarea unui document. Vizualizarea stadiului în care se află procesul de tipărire, restartarea, renunțarea la un proces de tipărire.
- Instalarea în sistem a unei imprimante
|
Partea a V-a – Tastatura |
|
- Descrierea diverselor tipuri de tastaturi. Setarea tastaturii și a opțiunilor specifice.
- Funcțiile tastelor
- Taste speciale Windows. Deplasarea cursorului și click-uri obținute cu tastatura
- Tastele de editare
- Tastele funcționale, rol
- Shortcut-uri – combinații de taste
|
Partea a VI-a – Despre sănătatea noastră și a informației din computer |
|
- Poziția corpului în timpul lucrului
- Utilizarea corectă a mâinilor(degetelor) în timpul lucrului (introducerii sau editării)
- Arhivarea fișierelor
- Viruși informatici și antiviruși
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I - Familiarizarea cu programul Microsoft
Word
2003 |
|
- Lansarea unei aplicații de procesare de text
- Deschiderea unui document existent – modificarea și salvarea lui
- Crearea unui document nou
- închiderea unui document. Salvarea unui document sub un alt nume sau alt format (de exemplu text, rich text format, html, etc)
- Utilizarea „Ajutor”-ului
- închiderea aplicației de procesare de text
|
Partea a II-a - Formatarea paginilor. Introducerea și parcurgerea textului. |
|
- Inițializarea paginii de lucru
- Inserarea bordurilor de pagină (culoare, lățime, model, etc.)
- Introducerea informațiilor în text, funcția „Anulare”
- Selectarea informațiilor – caracter, cuvânt, paragraf, întregul document
- Copierea, mutarea, ștergerea - folosirea comenzilor „ Copiere”, „Lipire”, „Decupare”
- Căutarea și înlocuirea – utilizarea comenzilor „Găsire” și „înlocuire”
|
Partea a III-a - Formatarea caracterelor. Formatarea paragrafelor |
|
- Schimbarea dimensiunii și tipului caracterelor
- Folosirea stilului: bold (caractere aldine), italice (caractere cursive) și subliniere.
- Marcare vizuală (neprintabil) paragraf, text
- Utilizarea culorilor în text
- Alinierea textului în cadrul documentului
- Spațierea rândurilor
- Copierea formatului unui text selectat
- Folosirea și setarea tabulatorilor: aliniere stânga, dreapta, centru, pe punctul zecimal, poziționarea tabulatorilor
- Folosirea listelor (numerotare, marcatori)
|
Partea a IV-a – Tabele. Obiecte din bara de desenare. Stiluri și șabloane |
|
- Utilizarea instrumentelor de pe bara de desenare
- Inserarea și formatarea tabelelor într-un document, operații în tabele
- Inserarea și formatarea graficelor și imaginilor
- Importarea obiectelor, tabelelor, graficelor, fișierelor
- Stiluri și paginare – aplicarea stilurilor existente unui document, numerotarea paginilor
|
Partea a V-a - Antet și subsol. Note de subsol. Corectarea ortografică și gramaticală |
|
- Antet și subsol, introducerea datei, autorului, numărului paginii
- Nota de subsol sau de sfârșit de text
- Corectarea greșelilor de ortografie și a celor gramaticale - folosirea funcției de corectare ortografică și gramaticală
|
Partea a VI-a - Vizualizarea și imprimarea documentelor. Generarea corespondenței îmbinate |
|
- Trecerea în revistă a documentului – examinare înaintea imprimării
- Folosirea opțiunilor de bază pentru tipărire - fereastra Imprimare
- Tipărirea documentului utilizând una din imprimantele instalate sau într-un fișier
- Opțiunea „Trimite către..”
- Opțiunea „Scrisori și corespondențe”
- Opțiunea trimitere la fax
- Opțiunea trimitere într-o prezentare
|
Partea a VII-a - Gestionarea documentelor. Reguli de tehnoredactare |
|
- Sugestii: întocmirea unei cereri, realizarea unei diplome complexe, realizarea unei pagini pentru fax, realizarea unui raport, realizarea unei scrisori oficiale, întocmirea unui referat la o disciplină studiată
- Organizarea aplicațiilor realizate într-o structură de directoare proprie
- Reguli generale de tehnoredactare și estetica paginii tipărite
- Reguli de redactare a textelor oficiale sau de altă natură
- Utilizarea „shortcut”-ului pentru funcții mai des utilizate ale editorului
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I - Familiarizarea cu aplicația Microsoft Excel 2003 |
|
- Deschiderea aplicației
- Deschiderea, salvarea unei foi/registru de calcul
- Folosirea funcției „ajutor”
- închiderea aplicației
- Moduri de vizualizare
- Fixarea opțiunilor pentru tipărire
- Tipărirea unei secțiuni a foii de calcul, a unui grup de celule adiacente, a foii de calcul active sau a unui registru de calcul
|
Partea a II-a – Formatarea și editarea foilor de calcul Excel 2003 |
|
- Formatarea documentului: stabilirea dimensiunilor și marginilor paginii, orientarea acesteia, adăugare antet și subsol, introducere numere pagină, etc.
- Formatarea celulelor în conformitate cu tipul datelor ce le vor conține
- Introducerea de informații într-o celulă: numere, text, simboluri
- Formatarea textului: font, dimensiune, stil, culoare, orientare
- Selectarea unei celule sau a unui grup de celule adiacente sau neadiacente, a unei linii, a unui rând
|
Partea a III-a - Facilități Excel 2003 (copiere, mutare, ștergere, autocompletare, autocorectare, comentarii) |
|
- Copierea/mutarea conținutului unei celule într-o altă celulă a aceleiași foi de calcul sau a altei foi de calcul active sau între registre
- Ştergerea unei celule sau a unui grup de celule adiacente, a unei linii, a unui rând
- Căutarea/înlocuirea conținutului unei celule
- Inserarea de rânduri/coloane
- Modificarea dimensiunilor liniilor și coloanelor
- Unirea celulelor și stabilirea tipului de aliniere
- Stabilirea tipurilor de margini utilizate pentru o celulă sau un grup de celule
|
Partea a IV-a – Formule de calcul în Excel 2003 |
|
- Introducerea unei formule simple într-o celulă
- Formule aritmetice și logice pentru adunări, scăderi, înmulțiri și împărțiri
- Completarea automată a unei serii de date (autofill)
- Folosirea referinței relative, absolută sau mixtă a unei celule în formule sau funcții
|
Partea a V-a – Funcții Excel 2003. Sortarea datelor |
|
- Sortarea datelor după unul sau mai multe criterii
- Folosirea funcțiilor: min, max, count, sum, average
- Funcția if
- Folosirea referinței relative, absolută sau mixtă a unei celule în formule sau funcții
|
Partea a VI-a – Diagrame (grafice) Excel 2003. Importul fișierelor |
|
- Diagrame și grafice realizate cu ajutorul datelor din registru de calcul
- Editarea și modificarea unei diagrame sau a unui grafic
- Schimbarea tipului diagramei
- Mutarea/copierea, ștergerea diagramelor sau a graficelor
- Importul de fișiere imagine, grafice, etc. într-un registru de calcul
- Copierea, mutarea și redimensionarea obiectului importat
- Elaborarea unor tabele pentru diferite activități
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I - Familiarizarea cu aplicația Microsoft PowerPoint 2003 |
|
- Pornirea aplicației Power Point
- Deschiderea unei prezentări existente – modificarea și salvarea prezentării
- închiderea prezentării
- Folosirea „Ajutor” – ului
- Crearea unei noi prezentări
- Alegerea caracteristicilor pentru diapozitiv (slide) – modificarea acestora
|
Partea a II-a - Facilități PowerPoint 2003 (copiere, mutare, ștergere, reordonare) |
|
- Folosirea instrumentelor Copiere, Decupare, Lipire pentru a copia text, imagine, diapozitive în cadrul unei prezentări sau între mai multe prezentări active
- Ştergerea obiectului selectat
- Reordonarea diapozitivelor într-o prezentare
- Ştergerea unei/unor folii dintr-o prezentare
|
Partea a III-a – Text și obiecte grafice în PowerPoint 2003 |
|
- Inserarea unui text
- Formatarea textului – corp de literă, stil, mărime, culori, centrare, aliniere
- Redimensionarea și mutarea casetelor text într-un diapozitiv
- Setarea grosimii liniei, stilului și culorilor unei casete text
- Inserarea obiectelor grafice în prezentare: linii, casete, cercuri
- Modificarea poziției și aspectului unui obiect grafic - mutarea, mărime, culoare, umbriri
|
Partea a IV-a – Diagrame și alte obiecte importate în PowerPoint 2003 |
|
- Crearea unei diagrame
- Modificarea structurii unei diagrame
- Crearea de diferite tipuri de diagrame: bar chart, pie chart, etc.
- Inserarea unei imagini – modificarea proprietăților imaginii, mutarea ei în alt diapozitiv, adăugarea de efecte de contur pentru obiect
- Importarea altor obiecte în prezentare: text, foi de calcul, tabele, diagrame, fișiere grafice
|
Partea a V-a – Efecte de animație și de tranziție în PowerPoint 2003 |
|
- Adăugarea de efecte de animație
- Schimbarea efectelor de animație preselectate
- Adăugarea de efecte de tranziție a diapozitivelor
|
Partea a VI-a – Vizualizarea prezentărilor |
|
- Selectarea formatului de ieșire optim pentru prezentare: overhead, handout, diapozitive de 35 mm (35 mm slides), prezentare pe ecran (on‑screen show)
- Schimbarea orientării diapozitivelor - orizontal, vertical
- Adăugarea de note pentru prezentator în diapozitive
- începerea unui slide-show de la orice folie
- Folosirea instrumentelor de navigare pe ecran
- Ascunderea unui /unor diapozitive
- Tipărirea diapozitivelor în diferite formate
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I – Introducere în aplicația Microsoft Access 2003 |
|
- Deschiderea aplicației ACCESS
- Deschiderea, modificarea, salvarea și închiderea unei baze de date existente
- Folosirea funcției „ajutor”
- închiderea aplicației
- Moduri de vizualizare
|
Partea a II-a – Crearea și exploatarea tabelelor unei baze de date |
|
- Proiectarea unei baze de date
- Crearea unei tabele
- Definirea unei chei primare
- Stabilirea unui index
- Modificarea proprietăților unui câmp
- Introducerea de date în tabelă
- Vizualizarea informațiilor dintr-o tabelă
- Modificarea datelor într-o tabelă
- Adăugarea de înregistrări într-o bază de date
- Ştergerea de înregistrări într-o bază de date
|
Partea a III-a – Crearea și formatarea formularelor asociate unor tabele |
|
- Crearea unui formular simplu
- Introducerea datelor în baza de date folosind formulare simple
- Formatarea textului
- Schimbarea culorii fondului într-un formular
- Importul unei imagini sau fișier text într-un formular
- Modificarea modului de aranjare a obiectelor în formular
- Conectarea la o bază de date existentă
- Căutarea unei înregistrări
|
Partea a IV-a – Crearea și modificarea interogărilor într-o bază de date |
|
- Crearea unei interogări simple
- Crearea unei interogări multiple
- Salvarea unei interogări
- Adăugarea, eliminarea de câmpuri într-o interogare
|
Partea a V-a – Filtrarea și sortarea datelor |
|
- Filtre: adăugare, eliminare
- Selecția și sortarea datelor după criterii sau în baza operatorilor logici uzuali
|
Partea a VI-a – Crearea și modificarea rapoartelor |
|
- Crearea unui raport
- Modificarea unui raport
- Crearea, modificarea unui antet și subsol
- Gruparea datelor într-un raport, total-raport, subtotal-raport
- Realizarea unei baze de date și interogarea ei
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Accesati testul grilă si fisa de lucru gratuite corespunzătoare acestei unităti de învătare:
|
Partea I – Noțiuni fundamentale despre Internet |
|
- Istoria Internetului
- Protocolul de transmisie TCP/IP
- Adresa IP, DNS
- DHCP într-o rețea locală
- host și client
- PROXY
- WWW (World Wide Web)
- Newsgroup
- FTP
- PORTAL
- e-commerce
- Formulare în Internet
- Baze de date on-line
- Operațiuni bancare prin Internet
- Tipuri de comunicații
- Modemul
- Calculatorul
- protocolul http
- Provider
- Browser
|
Partea a II-a – Browsere. Motoare de căutare |
|
- Browsere (elemente generale de interfață și utilizarea acestora)
- Configurarea sistemului de operare pentru stabilirea legăturii cu un provider
- Adresarea pe Internet – adrese de pagini
- Motoare de căutare
- Sugestii: căutarea și extragerea unor informații pentru una dintre disciplinele studiate folosind motoarele de căutare; utilizarea acestora într-un referat
|
Partea a III-a – Poșta electronică |
|
- E-mail
- Adrese de e-mail
- Programe de poștă: Outlook Express, Netscape Messenger, Eudora, Pegasus etc.
- Citirea, întocmirea, trimiterea, redirecționarea unui mesaj
- Folosirea facilității „atașare fișiere”
- Folosirea agendei de adrese
- Administrarea e-mail-urilor (directoare, filtre)
- Căutarea adreselor de e-mail
|
Partea a IV-a – Navigare în siguranță pe Internet. Servicii de comunicare |
|
- Pachete complete de birotică și secretariat cuprinzând fax/email/telefonie, agende de adrese și planificare
- Criptarea transmisiei
- Semnătura digitală
- Apărarea împotriva virușilor
- Firewall
- Chat
- Chat, exemplificare pe NETMEETING
- Netmeeting
- Conferințe video si audio
- Telefonie IP
- Utilizarea corectă a serviciilor IRC
- Particularități ale comunicației chat: smileys, acronime (emoticons)
- Adresarea politicoasă...
- Respectarea legislației privind folosirea facilităților oferite de Internet
|
Partea a V-a – HyperText Markup Language |
|
- Lansarea editorului HTML
- Interfața editorului
- Inserarea și formatarea unui text: corp de literă, mărime, stil, culoare – obținerea culorii – legătura cu aplicația Paint (Edit colors) și cu aplicația Calculator (Dec-Hex)
- Inserarea unei imagini – modificarea proprietăților imaginii: poziționare, dimensiuni, încadrare în text
- Formatarea unui fundal sau a unei teme
- Folosirea instrumentelor Copiere, Decupare, Lipire pentru a copia text, imagine
- Realizarea unei legături pe un text
- Realizarea unei legături pe o imagine
- Maparea unei imagini
- Inserarea unui tabel
- Formatarea tabelului
- Modalități de depozitare a paginilor
- Aplicații practice
|
Recapitulare |
|
- întrebările din testul grilă recapitulativ se obțin prin generarea a câte trei întrebări din fiecare test grilă corespunzător părților acestei unități de învățare
- fișa de lucru recapitulativă este asemănătoare fișelor de lucru gratuite, ca grad de dificultate și întindere
|
Modelul de subiect din 2012
rezolvat
|
Modelul de subiect din 2011
rezolvat
|
Modelul de subiect din 2010
rezolvat |
Simulare rezolvată din 20 ianuarie 2010 ora 15.30
|
Simulare rezolvată din 20 ianuarie 2010 ora 13.00
|
|
|
|
|
|
|
|